Gwy wandelt

zondag 9 juni 2019

Bij de WNZB in Knokke

Op deze pinksterzondag koos ik voor een wandeling aan de kust.
De lotelingentocht van de WNZB was mijn wandeldoel.
Naar de kust gaan met de trein (weekendbiljet) is vaak voordeliger dan er met de auto naar toe rijden. Het is daar vrijwel overal betalend parkeren.
Op de trein waren we met heel wat wandelaars.
Van het station is het zo 10 minuten stappen naar de startplaats, een voetbalkantine - denk ik.
In de startplaats viel het groepje treinreizigers uit elkaar. Iedereen kiest zijn eigen afstand en zijn eigen tempo.
Ik koos voor de 21, een wandeling van 20 km in drie trajecten.
In het eerste traject konden we chique villa's bewonderen. Er zijn er verschillende waar ik wel zou willen wonen, maar de prijsklasse is wellicht te hoog voor mij. Maar goed ... Kunnen we er niet wonen, we kunnen er wel langs wandelen.
De wandelpijlen brachten ons verder naar Duinbergen. Aldaar hadden we een eerste rust in tenten bij het sportcentrum Laguna. Tijd voor een babbel en om een soep te kopen voor bij mijn lunch.
We stapten dan verder langs de dijk. Helemaal tot in Het Zoute.
Ondertussen hadden we wel al een tweede rust gehad, in Knokke zelf. Ik denk dat in de zaal 'De Branding' alle afstanden samen kwamen. De mensen die voor de 6 gekozen hadden moesten van daaruit nog 2,5 kilometer stappen. Wij van de 21 nog 7,5 km.
En wat voor een heerlijke kilometers !!!
Een doortocht door de Zwinduinen, stappen langs smalle wegjes in akkers in het achterland. Daar moest ik zelfs eens op mijn knieën kruipen om onder een omgewaaide boom te geraken.
Dat derde traject was voor mij het mooiste van heel de wandeling.

Na de tocht op het terras van de startzaal praatten we nog even na over de tocht. Het was wel al na 13 uur, en ik ontmoette nog mensen die aan de wandeling gingen beginnen.

Voor wat visuële indrukken, klik hier.

Geen opmerkingen: