Gwy wandelt

vrijdag 14 juni 2019

Vrijdag in Gent

Op vrijdag zal ik zelden mijn stad verlaten. Gent houdt mij aan zich gebonden.

Het begint om  9 uur met samenzang in de Sint-Jakobs kerk.
Na de koffie stap ik dan naar de Vrijdagsmarkt.
Daar wat rond dwalen, babbelen en inkopen, om te besluiten in café De Postillion.
Dan is het ver middag.
Gewoonlijk stappen we dan naar de Dynasty op de Oude Beestenmarkt, waar ik dan een croque monsieur eet met soep.  Vandaag stapten we evenwel een beetje  verder naar restaurant Dali, waar we de dagschotel nuttigden.

En dan, de vrijdag namiddag is het mijn beurt om in de Sint Baafskathedraal de bezoekers te onthalen.
Meestal neem ik dan toch een pauze waarbij ik dan in de cafetaria van het NTG een koffie, een kleine, een espresso drink.
Het was deze namiddag weer aangenaam voor het onthaal in te staan. Ik hoop dat ik de verschillende vragen van een goed antwoord voorzien heb.
De kathedraal staat open voor iedereen. Je bent ook welkom.

Geen opmerkingen: