Gwy wandelt

vrijdag 28 juni 2019

Catsberg

De Catsberg, of Mont des Cats is een heuvel in Godewaerdsvelde, Frans Vlaanderen.
Er staat een grote televisie antenne op, die, als je vanuit Poperinge in die richting kijkt,  al zichtbaar is.

Op de berg staat ook een abdij. Het is een abdij van de trappisten.

Ik ben er in 2016 nog op retraite geweest. De trappisten- dat weet je - eerbiedigen een volstrekte stilte. Er wordt niet gepraat.

Eerder nog toen ik voor vakantie minstens één keer per jaar in de Vitsemolenhoeve te Westouter verbleef ben ik dikwijls naar de abdij gestapt.

Ik wist wel dat aan de abdij een kaasmakerij verbonden was.
Blijkbaar brouwen ze nu ook trappist. Ik vond althans bier van de Catsberg in een supermarkt hier in Gent. Ik kon het niet nalaten er een flesje van te kopen. Blijkens het etiket wordt het bier echter niet in de abdij op de Catsberg gebrouwen, maar in een andere abdij.

Geen opmerkingen: