Gwy wandelt

zondag 16 juni 2019

Hoppetocht in Opwijk

Vorige week wandelde ik een tijdje met een wandelaar van de Hopbelletjes.
Ik beloofde om aan een wandeling van zijn club deel te nemen.
Vandaag treinde ik dus naar Opwijk.
Ik was van plan om ginder de 24 te stappen, maar zag er vanaf, omdat ik in de heen- en terugreis, telkens een halfuur in Dendermonde verloor. 
Ik koos dan voor de 18. Die was volgens de afstandstabel 18,6 km. Volgens de waarneming op mijn GSM met Runtatic was het 17,71 km.
Het was een mooie tocht. Veel onverhard, passages langs intieme bospartijtjes en open, ruime velden. De zon brak dikwijls door de wolken door.
Op de eerste rustpost in mijn traject, kocht ik een soepje. Het was toen een uur of elf. Daar in Mazenzele, at ik mijn lunch dan bij op: een pastasalade.
Achteraf dacht ik dat ik beter geen lunch had mee genomen, dan had ik op het einde een broodje met witte of zwarte pens kunnen kopen. Iets dat ik moet onthouden. 


Wil je in die mooie streek wandelen buiten clubverband? 
Dat kan via de knooppunten: Brabantse Kouters van Toerisme Vlaams Brabant.
Het kan ook via de zeshoekige bordjes: Droeswandelpad, Kersenwandeling, Pieter Paulus Wandelpad, Hestergem Wandelpad. 

Geen opmerkingen: