Gwy wandelt

zaterdag 8 juni 2019

Scheldestappers zijn sloebers

Wandelen in de Zwalmstreek.
Vandaag was het de dag van de sloeber tocht.
De echte sloebers kiezen voor de tocht van 60 km. Er waren er 385.
Zelf koos ik voor de 21. Een wandeling van 22,9 km. 
We vertrokken uit de Zwalmparel te Munkzwalm. Het werd een parel van een tocht. Of je nu 6 kilometer wil wandelen of 60, de Scheldestappers geven je een mooi traject en verzorgde bevoorradingen.
Na wat betegelde binnenpaadjes mochten we langs de Zwalm stappen. De wind waaide de takken in ons gezicht. Puur natuur. Heerlijk wandelen.
Nadat de 6 km ons verlaten had werd het nog meer door groene paadjes.
Op de eerste rust stopte ik niet, gewoon mijn stempel halen en weer verder.
In het tweede traject stapten we soms door hoog gras. Gelukkig nog voor het begon te regenen. De regen duurde niet lang. Het was maar gedruppel.
In de tweede rust, de Vierklaver was dat, bleef ik wel even zitten. Daar at ik een podding. Ik was mijn lunch thuis vergeten. Zo een hap doet dan wel deugd.
Het was toen 11 uur. Al 11 km gestapt. Nog 11 km te stappen.
Stappen door een glooiend landschap aan de voet van de Vlaamse Ardennen.
Naar het einde toe kregen we meer verharde, gemakkelijk te stappen wegen.
En zo een 3 km voor de aankomst nog een tractement van brouwerij Roman, een sponsor van deze tocht.

Voor wat visuële indrukken van de tocht, klik hier.
Voor de website van wandelclub De Scheldestappers, klik hier. 

Geen opmerkingen: