Gwy wandelt

zaterdag 29 juni 2019

Helblauwe hemel.

Een warme dag vandaag.
Geen weer om zich op te sluiten.
Maar evengoed als je buiten bent, wel voorzorgen nemen tegen de warmte en de felle zon.
Dus goed ingesmeerd met zonnecrème begin ik al in de voormiddag aan de tocht door de Kalkense Meersen.
Het is de PWC, de postwandelclub van Merelbeke die de tocht inricht.
Rijdt ik met de lijnbus 36 toch wel de startzaal voorbij.? 
Twee haltes te ver stap ik af. Niet getreurd met een wandelmaat dan maar onmiddellijk de wandelpijlen volgen. 
We stappen de 6 km, en kunnen ons dan ook pas later inschrijven. Wel raar. Inschrijven en dan gelijk ook de wandelstempel ophalen. 
Daarna besluit ik de 12 km te wandelen.
Ze een wandeling door Kalken en Wetteren heeft zijn charmes.  De meersen bij de oude Schelde armen vormen het thema van deze zomerse tocht.
Op het einde van mijn tocht kom ik nog Micheline tegen.
Voor foto's van deze tocht kijk maar naar de foto's die zij en René namen, klik hier