Gwy wandelt

maandag 9 mei 2016

Naar Roemenië

Castelul Bran
Het kasteel van Bran
Deze middag kwam er met de post een hele pak info en documentatie over een reis die ik via OKRA geboekt heb.
De infobrochure toont deze afbeelding op haar titelpagina. Het is het kasteel van Bran. Het kasteel van Dracula. De figuur uit de roman van Bram Stoker is weliswaar uit de fantasie van de schrijver ontsproten, maar wordt wel met dit kasteel geassocieerd, omdat hier Vlad Dracula woonde. Een bezoek aan dat kasteel staat op de tweede dag op het programma van onze rondreis.
Het ontvangen van de info, betekende ook wat werk om de reis voor te bereiden, zoals naar de apotheek om genoeg medicatie in te slaan, en naar de huisarts om de medische vragenlijst in te vullen.
Ik ging ook naar de bank. Maar de Roemeense munt bestaat enkel in Roemenië zelf. Gelukkig verzekerde men me dat er ginder wel automaten zijn, waar mijn bankkaart werkt, en ik geld kan afhalen.
Roemenië is nog geen toeristisch land. Het ziet er in ieder geval een mooie reis uit. De folder brengt me alvast in stemming.

Geen opmerkingen: