Gwy wandelt

zondag 15 mei 2016

Ping ping

'Ping ping' hoorden we ineens achter ons roepen. Een fietser wou ons passeren. We deden een stap opzij, en de man kon voorbij. 'Dat is vriendelijk' zei hij nog.
We waren net de eerste rust voorbij van de wandeltocht bij de club De Smokkelaars.  Vandaag gingen hun Smokkeltochten door. Daarbij was ook een 50 km. Maar niet voor mij. Ik was pas tegen 10 uur in het inschrijflokaal en had geopteerd om de 23 te stappen. Dat waren 24,3 kilometers volgens het infoblad. Door het park verlieten we het dorp van Stekene. In een schooltje op Bosdorp hadden we de eerste rustpost. Ik wandelde er samen met een clubgenoot van mij naar toe. Mijn mede-kwartel had voor de 12 km gekozen en besloot even te blijven zitten. Zelf stapte ik meteen door. Een leuke doortocht langs het Polken. Af en toe een bospartijtje, dan weer landerijen. Na bijna 9 km stappen hadden we dan onze tweede rustpost in een landbouwloods. Ginder nog wat afgebabbeld met clubgenoten die voor de 50 gekozen hadden. Maar ja ... Die waren uren voor mij vertrokken. Dan het derde traject. Dat bracht ons doorheen de fondatie van Boudelo, een stiltegebied, waar het goed wandelen is. Goed fietsen ook trouwens. Het was wat opletten voor de pijlen. De wandelpijlen en de fietspijlen geleken wel erg goed op elkaar. Een beetje regen kwam ons ambeteren, maar zette niet door.
In Sinaai hadden we (=de 23) na 15,9 km onze 3de rust. De 40 en de 50 wandelden hier nog een extra lus van meer dan 9 km. Wij stapten onmiddellijk door, weer door de fondatie om dan langs de oever van de Stekense vaart terug naar Stekene te gaan. Nog even een doortocht langs de gelaagputten, en even stoppen aan de beeldengroep met het proces van Reynaert De Vos, om er een foto te nemen.
Zo konden we deze mooie wandeltocht besluiten.

Geen opmerkingen: