Gwy wandelt

dinsdag 23 februari 2016

Griekse muziek

Ik was jarig vandaag. 
Tussendoor even naar de coiffeur geweest. Voor 5 euro is mijn haar bij geknipt. In België betaal ik toch wat meer.
Een verjaardag houdt wel een etentje in. Mijn diner mocht wat meer chique zijn.
Een restaurant, een taverne  met live muziek. Twee muzikanten speelden voor de klanten typisch traditionele Griekse muziek, en soms vergriekste versies van de muziek van nu.
In mijn menukeuze ben ik gewoonte getrouw begonnen met een Griekse salade. Ieder restaurant maakt die op zijn eigen manier klaar.
Als hoofdgerecht dan kebab met yoghurtsaus.
Als toetje kreeg ik nog kwark met wat honing overgoten.
Het was een mooi ingericht etablissement. Vier verdiepingen ingericht om te eten. En ook op de markt stonden tafels en stoelen. De muren hangen vol met foto's van mensen met naam die deze eetgelegenheid ook al bezocht hebben.
De naam van het etablissement was - als ik de Griekse letters goed omzet in de onze - 'bairaktaris'

1 opmerking:

julien en jeanine zei

Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag,Guy8
Julien en Jeanine