Gwy wandelt

vrijdag 19 februari 2016

Naar Athene

Deze morgen was ik al vroeg op weg naar de luchthaven. Een airbus bracht ons van Zaventem naar de luchthaven van Athene.
Een rustige vlucht. Na de maaltijd dommelde ik toch wel in. Vreemd om zo tussen onbekenden in de hoge hemel wakker te worden. Beneden het vliegtuig bergen en meren en ineens vlogen we boven de zee. De landingsprocedure werd ingezet. En na bijna 3 uur vliegen waren we er. Als ik mijn mobieltje uit de vliegtuigstand haalde kwam er ineens uur bij. Griekenland ligt ten oosten van ons, en dat betekent een uur tijdverschil.
De metro is hier wel goedkoop. 5 euro en daarvoor zat ik er bijna een uur op tot nabij het hotel waar ik 7 nachten zal logeren.
Ik vroeg aan het metrostation nog eens voor alle zekerheid de weg. De door Google gesuggereerde weg beschouwden ze als te gevaarlijk. Men beval me aan op de grote lanen te blijven. Wel wat langer, maar veilig.
Eens geïnstalleerd en verfrist was het al donker. Maarik besloot toch nog wat door de stad te dwalen. De verlichte acropolis heb ik dus al gezien.
En ondertussen wat gegeten. Een snack. Om uitgebreid te souperen had ik geen zin.
Ondertussen ben ik weer op mijn kamer. Wat een luxe in tegenstelling tot de arme daklozen die hier op de straat in een beschut hoekje de nacht moeten door brengen.
Voor zaterdag heb ik mijn wandelroute al gepland. Die had ik al op voorhand uit geprint.

Geen opmerkingen: