Gwy wandelt

zondag 28 februari 2016

Logra la paz en tu interior

Deze avond, toen ik de Gentse Sint-Jacobskerk binnenkwam, verwonderde het me dat ik zoveel gezichten zag, die me niet bekend voorkwamen.
Ook was er in het koor een heel andere muziekgroep. Met zang, harmonica, gitaar, fluit en percussie begeleidde een groep uit Wachtebeke de Eucharistieviering.
Ze brachten wat men wereldmuziek noemt. Kerkliederen uit Brazilië, Chili en andere landen uit Amerika en Afrika.

De titel van dit blogbericht is een zinnetje uit het lied 'El himno de la paz' dat na het Onze Vader  bij de vredeswens gezongen werd.

Toen ik de kerk verliet was er veel volk op de Vlasmarkt. Dat was naar aanleiding van de Belgische première van de film 'Belgica'. Een plaatselijk café (De Charlatan) vormde immers de inspiratiebron voor de bruine kroeg in de film.

Geen opmerkingen: