Gwy wandelt

zaterdag 9 juli 2016

Adriaan en Hanske op wandel

In Leupegem
Ik dacht dat Adriaan een brouwer was, maar neen. Adriaan Brouwer was een kunstschilder. Ik heb het opgezocht. Adriaan zat wel veel op café.
Zo kunnen we met een beetje fantasie Adriaan en Hanske de Krijger als drinkebroers beschouwen. Verloor immers Hanske de Krijger zijn bril niet toen hij op wacht stond?
Afin, dit allemaal terzijde, al is het leuk dat een wandelclub naar de folklore terug grijpt. Het geeft de wandeltocht een feestelijke toets.
Vandaag richtte de wandelclub 'Hanske de Krijger' hun Adriaan Brouwertochten in. Dat zijn wandeltochten van verschillende afstanden. De kleinste is 5 km. De langste is 50 km. Zelf koos ik voor de 35 km. De wandeltochten brengen ons langs parken, bossen, de armen van de Schelde, vijvers. Heerlijk ! Zeker met het goede weer.
Vreemde wandelaars
aan de Donkvijver
Bloemenrijkdom pronkte  in de tuinen en wilde bloemen tooiden de wegberm. Wij stapten langs Leupegem en het Spei naar Melden. In het tweede traject stapten we terug naar Oudenaarde weer, en we staken de Schelde over om het Scheldeland aan de andere oever te bewandelen. Dat bracht ons doorheen de Langemeersen, een natuurgebied met verschillende leefgemeenschappen, beheerd door Natuurpunt. Onze rust hadden we dan in het Rozenhof in Petegem. Voor mij tijd om een soepje te kopen en mijn lunch te gebruiken. Dan brachten de wandelpijlen ons naar Elsegem. Ik had al heel wat wandelkennissen ontmoet, en dit stuk deelde de 35 met de 50-km stappers. Langs het golfterrein wandelden we dan weer richting Petegem.
De parcoursmeester had in het traject nog een verrassing: aan de Donkvijver in Bevere was er heel wat animatie in het kader van 'Vlaanderen feest'. Ik zou nog goesting krijgen om er te blijven, maar ik was naar Oudenaarde gekomen om te wandelen en stapte toch verder.
Kortom het was een heerlijke tocht. Het was een waar plezier om de wandeling mee te stappen.
Voor mijn foto's klik hier.

1 opmerking:

rene depuydt zei

mooie fotoreeks Ghuy!!!
Grtn,Rene.