Gwy wandelt

zaterdag 14 november 2015

Dommeltocht

Neerpelt ligt in de Limburgse Kempen. Ginder richtten de Dommeltrippers hun Dommeltocht in. Een goede reden om er eens naar toe te treinen. Jaren geleden heb ik er nog gewoond. Dat was dan een bijkomende reden om de lange reistijd er bij te nemen. Twee en een half uur  gaan en twee en half uur keren. En dat voor een wandeltocht van 21 km. Een wandelaar doet soms gekke dingen.
Maar ja... Zo was ik nog eens terug waar ik nog gewoond heb.
Dat is al jaren geleden. Veel is er niet veranderd.
Eens de dorpskom uit is het heerlijk stappen over onverharde zachte wegjes. Zeker nu met al die afgevallen bladeren. Behalve wandelaars waren er ook de jagers en de ruiters. Op een dure villawijk na was het volledig een natuurwandeling. Wandelaars hadden meer geluk dan de jagers want ik heb maar een enkele keer geweerschoten gehoord.
De rust was in een pony-hoeve. De broodjes smos waren erg in trek, had ik de indruk.
De scoutsrally was eenzaam en verlaten. Met een beetje weemoed dacht ik terug dat ik aan de warme zomeravonden, dat ik daar op het terras zat.
Het Dommelhof was sinds de tijd dat ik Neerpelt woonde ondertussen verrijkt met een klankbos. Dit alleen is al een bezoek aan Neerpelt waard. Ik zal het maar noteren voor de warme dagen in 2016.
Met het weer had ik ook geluk. Het begon pas te regenen als ik binnen was.

Geen opmerkingen: