Gwy wandelt

vrijdag 13 november 2015

Door Gent in 2001

Hoewel het nu aan het regenen is, dwaal ik nu toch door Gent.
Dat doe ik aan de hand van het boek 'Gids voor oud Gent', een boek uit 2001.
Het boek omvat meer dan 400 bladzijden, samengebracht in 8 wandelingen.
De auteur beschrijft geweldig in detail wat er op de wandeling te zien is.
En ook wat er vroeger was. Vooral bouwaanvragen waren zijn bron heb ik de indruk, want veel aandacht besteedt hij aan de architectuur.
De ontwikkeling van het ijverige Gent via gilden en fabrieken tekent hij uitvoerig uit. En bovendien is het boek geïllustreerd met foto's uit de beginperiode van de fotografie.
Ik ken Gent goed genoeg om me in de beschreven beelden te laten meevoeren.

De Gentse stadsbibliotheek heeft trouwens meerdere van zulke werken in haar rekken staan.

Geen opmerkingen: