Gwy wandelt

zaterdag 7 november 2015

Veertig

De Mars Leger-Natie werd voor de 40ste keer ingericht. Dan moet ik natuurlijk de 40 km stappen.
Nu! Zo natuurlijk was dat niet. Het begon met een misverstand.
Ik was afgesproken om vandaag met een wandelaar uit Brugge de 20 km van de mars van de KKRO te stappen. In de vroege morgen liet hij weten dat het hem niet mogelijk was, wegens problemen met de knie. Bye bye wandeling. Aan een wandeling moet je plezier hebben, geen pijn.
Het onbedoeld gevolg was dan wel dat ik veel vroeger naar Mariakerke bij Gent kon vertrekken. Ik was er nog voor 8 uur, het tijdstip waarop de wandeltocht begon. Dus tijd genoeg om alsnog de 40 km te stappen. Zo deed ik dus mijn 20 km en ook de 20 km van mijn wandelmaat. :-)
De parcoursmeester had ons een mooie herfstige tocht uitgestippeld. De zon kwam er wel niet door, maar vele wandelaars liepen in hun T-shirt. Op een thermometer zag ik zelfs 20°C staan.
Het parcours leidde ons over de met herfstbladeren bedekte paden door Mariakerke, Dan langs de Blaarmeersen. Verder door Afsnee, Drongen, Lovendegem en Vinderhoute. Om dan langs de Lage Velden weer naar de Trekweg aan de Brugse Vaart terug te keren.
Een mooi parcours met op tijd en stond een rustpost. Een aangename tocht. En natuurlijk op zo een tocht veel aangename contacten.
Contact houden met elkaar, de omgeving waardoor we wandelen opmerken, en in beweging zijn, dat alles maakt van wandelen een aangename sport.

Geen opmerkingen: