Gwy wandelt

donderdag 2 juni 2016

Donderdag = LDC dag

De donderdag is voor mij een dag met een ruime horizon.
Van 's morgens tot in de namiddag ben ik in het LDC De Horizon.

Het begint 's morgens met de sessie Tai chi. Ook vandaag

Na de sessie ga ik altijd naar het secretariaat om mijn maaltijden te regelen en te betalen. Ik gebruik het middagmaal vrijwel altijd in het dienstencentrum. Normaal is dat 5 dagen. Volgende week zijn het er maar 3: de dinsdag neem ik deel aan een OKRA-dag in Wachtebeke, en de vrijdag ben ik het land al uit. Ik bofte nog. Want voor de maaltijd donderdag moest ik niet betalen. Om veggie te promoten krijgen we een gratis maaltijd. Ik ben benieuwd.

Daarna bespraken we nog de kalender en de activiteiten van de surplussers groep. Ik help mee voor de begeleiding in die groep.
Iedere donderdagmiddag komt de groep samen. De mensen worden door vrijwilligers afgehaald, en  na de activiteit weer thuis gebracht. Ze zijn niet meer zo mobiel, maar kunnen door die hulp toch thuis blijven wonen. En dank zij de activiteiten hebben ze een leuke middag in gezelschap.
Vanaf vandaag maakt het stoel turnen er een vast deel van uit. De drie kwartuur waren zo voorbij voor de zittende turners. Iedereen was content. Behoudens uitstappen zal die drie kwartuur dan ook iedere week terug komen.
Na het stoel turnen we een kwartuur pauze en volgt nog een activiteit.

Geen opmerkingen: