Gwy wandelt

zondag 5 juni 2016

Natuurvrienden

De wandelclub Natuurvrienden uit Deinze, doet haar naam eer aan. Dat zagen we ook vandaag. Vandaag richtten ze hun vriendschapstochten in.
We vertrokken uit Huize Kattebeek, dat is eigenlijk Petegem. Bij de inschrijving koos ik voor de 25 km. In het traject dat ons naar Astene bracht konden we door de mooie natuur wandelen. Wat modder betreft viel het trouwens mee. Maar ik moet wel zeggen dat ik naderhand op de infoborden las dat de parcoursbouwer de route had dienen aan te passen. Nou! Chapeau ! Het was ondanks die aanpassingen nog altijd een natuurrijk parcours.
De topper vond ik in de extra lus die we in Astene maakten. Door het hoge gras langs de oever van een arm van de Leie stapten we tot aan een veerboot. Met die veerboot staken we de Leie arm over. Zoiets maakt de wandeltocht bijzonder. Het was een handbediende veerboot. Eén man moest aan een wiel draaien en zo werden 10 mensen naar de overkant gebracht. Die veerboot was dan ook het gespreksonderwerp voor allen die dit traject gestapt hadden.
Maar niet getreurd, ik hoorde van een collega wandelaar die voor de 8 km gekozen had, dat ook die tocht mooi en natuurrijk was.

Geen opmerkingen: