Gwy wandelt

vrijdag 10 juni 2016

Van Gent naar Saintes

Met 41 wandelaars verlaten we België. Vandaag staan 770 kilometers met de autobus op ons schema. We vertrekken als het licht wordt van verschillende opstapplaatsen. Zelf heb ik voor Gentbrugge gekozen.
De eerste stop is om te ontbijten. Dit is om 8 uur langs de autosnelweg.
Filip deelt het nieuwe reisschema rond en verzamelt de GSM-nummers.
Rond 10 rijden we voorbij Parijs. Het duurde nogal wat tegen dat we de hoofdstad van Frankrijk voorbij waren.
Verder rijden. In de streek van Orléans stopten we voor het middageten. Ik hield het sober, en beperkte me tot een broodje bij Paul. Broodje tonijn met een espresso.
Om 13 uur vertrokken we weer. Nu voor iets meer dan 100 km naar Tours.
In Tours dan wat rondgedwaald. Eerst bezocht ik de kathedraal. De patroonheilige van de stad is Maarten, de soldaat die met zijn zwaard zijn mantel halveerde om de helft aan een bedelaar te geven. Daarna trokken we naar de Loire om eens te zien hoe hoog het water in deze brede rivier staat. We besloten onze citytrip door nog even een terrasje te nemen. Ik zal nog moeten wennen aan de kleine kopjes straffe koffie die ze hier en verder in de reis geven.
Om 16u45 stapten we weer op de autobus. Er waren blokkades op de weg gemeld, Gelukkig niet waar wij reden.
Op de rit van Tours naar Saintes regende het nogal. Hopelijk is het droog als we echt aan het wandelen zijn.
Ondertussen zijn we aangekomen in het IBIS hotel in Saintes, waar we deze nacht blijven slapen. 

Geen opmerkingen: