Gwy wandelt

donderdag 30 maart 2017

Met de surplussers op stap

De donderdagnamiddag begeleid ik in ons lokaal dienstencentrum de surplussers.
Eén keer per maand zorgt onze maatschappelijke werker ervoor dat er voor de surplussers een uitstap is. Vandaag was er zo een uitstap.
We trokken nu eens naar het shoppingcentrum in Sint-Niklaas.
Al bij het vertrek zat de sfeer er al goed in. Een van de deelneemsters had een CD mee, met schlagers. Daar konden we dan ook bij het rijden naar luisteren.
Eens aangekomen. wandelden we langs de winkels. Mens ! Het zijn er ginder heel wat ! Ik denk dat er nog meer winkels zijn dan in de Veldstraat te Gent.
Dan gingen we eten. Samen met drie anderen koos ik voor scampi's in de lookboter. Het heeft ons gesmaakt. Ook de anderen die een lasagne of een croque monsieur kozen waren content.
Na de maaltijd splitste ons gezlschap. Iedereen deed wat zijn eigen goesting. De C&A, de Delhaize en de pralinewinkels waren de toppers, heb ik de indruk.
Enkelen van ons groepje bleven winkelen, anderen waaronder ik, zetten zich neer om een koffie te drinken. We kozen een etablissement waar je aan tafel bediend wordt. Bij de koffie kregen we een lekker minigebakje met slagroom. Lekker !
En dan weer naar Gent.
Geloof me of niet. Bij het uitstappen stonden we op straat te dansen. Verschillende mensen keken uit hun venster. Oude mensen zijn precies als kinderen. Zoveel plezier.
Er was bij onze groep een nieuwe dame. En de sfeer was zo gezellig dat ze de volgende keer er ook bij wil zijn.

Geen opmerkingen: