Gwy wandelt

zondag 26 maart 2017

Reigertocht

Op wandel in Lovendegem bij de Reigerstappers.
De eerste lijnbus vanuit Gent naar Lovendegem is pas om tien uur.
Zo werd het voor mij vrij laat om aan de wandeling te beginnen.
Ik koos voor de 18 km. Een meneer die al uit gewandeld was, vertelde me dat de 12 een mooie tocht was.
Door de bewoning werden we het dorp uit geleid. De straten wisselden af met smalle doorsteekjes. Dan nog een stuk langs de Lieve en zo kwamen we op het eerste rustpunt in Belsele.
Ook het tweede traject had dezelfde kenmerken. Mooie voortuinen met heel wat in bloei: kersenbloesem, gele forsythia, en vooral de tulpenbomen bekoorden me.  We gingen onder meer langs het Rabot en de  Bierstal. Ook in dit tweede stuk wandelden we langs de Lieve, zij het dan langs de andere oever. De tweede rust hadden we in een charmante zaal. Met het mooie weer zaten de mensen buiten.
De parcoursmeester had het mooiste voor het laatst bewaard. Het laatste traject was puur landelijk, een lus door  Vellare en Zomergem. 
Ik sloot de wandeling af met pannenkoeken en thee, ik had toch tijd genoeg  vooraleer ik de lijnbus diende te nemen
Het was een heerlijke dag om buiten te zijn. Nu terug in Gent zie ik dat de terrasjes bomvol zitten.

Met al die lentebloemen, fotografeerde ik graag met mijn mobieltje. Klik hier voor mijn album

Geen opmerkingen: