Gwy wandelt

dinsdag 14 maart 2017

Nog eens naar De Krook.

Vanmorgen liep ik naar de stadsbibliotheek.
Gelijk op straat kwam ik al bekenden tegen.
Op de duur leert een mens zijn buren wel kennen.

Maar niet te lang gebabbeld, want ik wou deze keer wat boeken lenen.
Ik vermoedde dat het nu niet mee zo druk zou zijn.
Nu rustig was het ook niet, er stond een lange rij bij de infobalie.

Tussen de boekenrekken is er zoveel ruimte gelukkig dat een mens rustig de titels kan bekijken en boeken kan uitkiezen. Het werd een boek met tai Chi oefeningen.
Tai Chi Chuan is de Grote Uiteindellijke Weg naar Gezondheid, staat er op de colofon. Het is de Taichi die wij beoefenen. We doen de 37 vormen. Dit boek gaat over de 24 en de 48. Maar ik zal er wel iets uit leren.

Wat supersnel ging was het automatisch uitlenen. Je legt het boek neer op een gemarkeerd gedeelte, houdt je lezerskaart voor een scanners. En meteen verschijnt de titel van het uigeleende al op het scherm. Meteen verscheen ook mijn emailadres met de vraag of ze me aan de terugbrengdatum mogen herinneren.
Super de luxe. Wat gaat het vlot en snel.

Geen opmerkingen: