Gwy wandelt

maandag 18 mei 2020

De Ridder

Dikwijls kijk ik niet naar de televisie.
Wel naar het journaal van 19 uur en daarna naar iedereen beroemd.
Dan houdt het op.
Dan ga ik weer aan mijn computer zitten. 
Maar nu ben ik al enkele weken geboeid door de reeks 'De Ridder' op EEN
¿ Is het omdat de serie zich in Gent afspeelt ?
¿ Is het omdat ikzelf vaak op het gerechtshof moest verschijnen ?
En zo de situaties en  locaties herken? 

We nemen het op. Kijken doen we op een andere tijd.
De ontwikkeling in de zaken die ze behandelt, boeit me.
Soms, gelijk de laatste keer, vond ik het wel wat verwarrend. Verhaallijnen door elkaar. 
Waar zal het naar toe gaan?  De schepen heeft zijn ontslag gegeven. En zij heeft haar bureau moeten opruimen en zit thuis. 

Als ik even naar de website https://www.een.be/de-ridder kijk dan zie ik ook wat er vroeger gebeurde. 
En in Wikipedia vind ik er ook heel wat over. 
Ik wist niet dat de reeks al zo lang loopt. Al vanaf 2012. 

Geen opmerkingen: