Gwy wandelt

vrijdag 15 mei 2020

Voorbereidng Street Art wandeling

Een lange wandeling kan ik niet maken. Er is immers geen HORECA open. Dat levert voor wandelaar(sters) zoals ik toilet problemen op.

Bij de wandelroutes van Toerisme Oost Vlaanderen zie ik  geen wandelingen  in Gent.
Ook niet bij de knooppunten. 
Ja dan zal ik maar elders zoeken of zelf een wandeling verzinnen.
Bij een passage gisteren door het graffiti straatje dacht ik: laat me eens de straatkunst  bekijken. 
Vandaag wou ik de street art in het Gentse bekijken
Ik vond bij mijn wandeldocumentatie een flyer over street art in Gent. Vraag me niet hoe ik er aangeraakt ben. Ik weet het niet meer.  
Ik zie bij tochten in Gent veel indruk imponerende  muurschilderien. 
Twee keer heb ik zelf de kunstenaars (en) aan het werk gezien.
Dat is in de doorgang door het wit gebouw aan het voormalig slachthuis. Dat was samen met kinderen uit de buurt.
Dat is ook het grootse vrouwenhoofd op de hoek van de Puinstraat en de Lousbergskaai. Dat was een project van verschillende lokale dienstencentra. 

Met de flyer in mijn hand zal ik de street walk op het plannetje dat ik heb bij punt 39 starten. Dat is de Jan Palfijnstraat. 
En ... Het zal goed wandelweer zijn. 

Geen opmerkingen: