Gwy wandelt

woensdag 6 mei 2020

Wat mis ik ?

Een bandana is
wel gemakkelijk. 
Wat mis ik door al die corona maatregelen ?
Laat me vooraf opmerken dat ik beter af ben dan vele anderen. Ik mis immers geen inkomen.
Ik zit ook niet opgesloten in een woonzorgcentrum.

Mijn gemis is het sociale contact.

Hoe graag zou ik nog eens met de surplussers op stap gaan .
Of in onze groep gezamenlijk TaiChi oefeningen doen .
Of eens leuk babbelen met biljartjes, rummikub- en scrable-spelers in de ontmoetingsruimte van LDC De Horizon.
Wandelen doe ik nog, maar ik mis zo het clubwandelen en mijn mede wandelaars. Ook HORECA onderweg. Je kan nergens een koffie drinken.
Ook de coiffeur mis ik. Iedere keer dat ik voorbij een spiegel passeer zie ik dat ik hoogdringend naar de kapper moet.
En wat zou ik graag weer toeristen en anderen onthalen in onze Gentse hoofdkerk. Weer eens een woordje uitleg geven over ons verleden en over Van Eyck.
Wat zou ik graag weer wekelijks naar de Vrijdagsmarkt gaan, of de zondag een misviering meemaken.

Maar ja.   Niet geklaagd.
Veiligheid en gezondheid gaan voor.
Het leven zal zich wel herpakken.

Geen opmerkingen: