Gwy wandelt

dinsdag 5 mei 2020

Naar Lourdes Oostakker

Deze morgen eens naar de bedevaartsite Lourdes te Oostakker gestapt.
Vroeger, toen ik nog in het middelbaar zat, gingen onze klassen in de maand mei altijd een keer op bedevaart vanuit de Zilverenberg naar Lourdes.
Die weg heb ik vandaag afgelegd.
Het is een weg met veel herinneringen. Mijn school natuurlijk. Uitvaarten van familie in Sint-Amandsberg. Een tante van mij woonde op de Grondwetlaan. Nog groottantes van mij woonden in de Bernadettestraat. In restaurant De Toren ben ik twee keer naar een trouwfeest geweest. In het Boerenhof kwamen we toen de kinderen klein waren op zondagnamiddag koffie in een kannetje drinken terwijl de kleinen zich amuseerden op de speeltoestellen. In het Hotel de Lourdes zijn we met onze surplussers dikwijls samen geweest.

Om mijn gedachten leeg te maken, stapte ik eerst even door het loopbos vlakbij. Heerlijk van de boompartijen en het struikgewas genieten, Heerlijk ook dat ondertussen de zon doorbrak. Alle gedachten weg halen.
Het was net 9 uur toe ik het bedevaartsoord betrad. Ik was er heel alleen. Niemand bij de grot. Niemand op de ommegangen. Ook in de basiliek was ik de enige.
Klik hier voor foto's op het bedevaartsoord.
Klik hier voor mijn foto's van mijn wandeling er heen en terug

Geen opmerkingen: