Gwy wandelt

vrijdag 8 mei 2020

Hoe betalen ?

In deze corona tijden doen we dikwijls boodschappen voor anderen.
Ik krijg dan een lijstje mee en betaal contactloos met mijn eigen bankkaart.
Bij het afgeven van de boodschappen, krijg ik mijn geld op afstand wel geteld terug. Echt geld, papier of munten.

Het gaat echter niet altijd zo.
Een kennis van me had een briefje van 50 euro mee gekregen om boodschappen te doen.
Aan de kassa weigerde de dame om cash het verschuldigde  bedrag in briefjesgeld te ontvangen. Hij moest een  bankkaart gebruiken.
Wat dan ?
Heeft die meneer dan maar gezegd:
Trek uw plan dan ga ik maar zonder betalen.
Hij liet het gerief maar staan en ging buiten.

Dat vraag ik mij nu af.
Hoe doen ze dat met klanten waarbij de betaling geweigerd wordt omdat er niet voldoende geld op hun rekening staat ? Komt dan de bazin van de caissière erbij ?

Geen opmerkingen: