Gwy wandelt

zaterdag 30 mei 2020

Schrijvers op de Vlaamse Kaai

De architect Semeij heeft veel Gentse huizen ontworpen rond de vorige eeuwwisseling.
Denk aan de Baudelostraat met de opschriften.
Denk aan het politiekantoor in de Belfortstraat met beelden van Gentse helden zoals Jan Yoens.

Vandaag bekijk ik eens huizen, of liever gezegd villa's van deze bouwmeester op de Vlaamse Kaai.
Ik stap langs de Eendrachtstraat naar de Vlaamse Kaai. 
De typische stijl van Semeij valt op tussen de moderne appartementsgebouwen.
De villa's eren verschillende Vlaamse schrijvers, o.m. Virginie Loveling en Hendrik Conscience. 
Ik vind het moeilijk om foto's te nemen. Vrij veel autoverkeer verhindert me om afstand te nemen.
Langs de Lousbergskaai ga ik dan huiswaarts.

Voor mijn foto's klik hier.
Lees over deze villa's op deze link: Literair Gent

Geen opmerkingen: