Gwy wandelt

woensdag 6 mei 2020

Van Lourdes naar Oostakker

Gisteren bij mijn bezoek aan de Lourdesgrot in Oostakker, heb ik in de basiliek een interessant boekje gekocht.
De boekjes - allé het zijn eerder brochures - liggen in een rek. De prijs staat er bij. Het bedrag stop je dan in een gesloten box.
De brochure die ik kocht heeft als titel: Van Lourdes naar Oostakker.
Het vertelt eerst het verhaal van Bernadette.
Voor mij interessant, want ik ga ieder jaar een keer naar Lourdes in de Pyreneeën.
Dan het ontstaan van het bedevaartsoord in Oostakker.
Er staat voor mij gebeurtenissen in, die ik nog niet kende.
Dan volgt nog een beschrijving van de basiliek.
Nu ik dat gelezen heb, denk ik dat ik volgende week nog eens naar Lourdes Oostakker stap, om met de opgedane kennis nog eens de basiliek binnen te gaan.

Geen opmerkingen: