Gwy wandelt

maandag 25 mei 2020

Ons kot wordt verbouwd

Een blik vanuit mijn venster
We moeten in ons kot blijven tijdens deze lockdown.
Maar dat is ons geval niet te doen.
Bij mijn vriendin wordt de beneden verdieping verbouwd.
Lawaai, geboor, getril.
Ze kwam dan maar naar mijn flat.
Maar hier is het net hetzelfde.
Waar ik woon wordt de voorgevel vernieuwd.
Mijn woonkamer is donker door de planken op de stellingen.
Ook hier geluidsoverlast.
Dus toch maar naar buiten.
Maar waar naar toe?
Het is goed weer, maar de terrassen zijn nog niet open.
In de namiddag spraken we nog met een goede kennis.
Van hetzelfde laken een pak.
Bij haar zullen ze de balkons vernieuwen.
Zo zullen maanden stellingen voor haar appartement staan.
Ze hoopt dat tegen die tijd, het café waar we geregeld komen al zijn terras mag openen. Tooghangers zijn wij toch niet. Anderhalve meter afstand houden is niet moeilijk in ons geval. En als we een gezichtsmasker moeten dragen, dan doen we dat. Al vraag ik me af hoe ik dan mijn espresso kan drinken.

Geen opmerkingen: