Gwy wandelt

vrijdag 13 maart 2015

De rechtvaardige rechters.

'Op zoek naar de rechtvaardige rechters' is een boek dat ik net uitgelezen heb.
Het is een boek geschreven door iemand die wat jaren ouder is dan ik, en gewerkt heeft in de bijzondere jeugdzorg. Dat las ik op de achterbladzijde. Ik was dan ook benieuwd wat die man zou te vertellen hebben.
Het bleek een verhaal te zijn van 2 mensen uit Middelkerke, die zodanig geboeid waren door de verdwijning van het paneel van het Lam Gods, dat ze er zelf op zoek naar gingen.
Het is evenwel een verhaal, een thriller. Spannend en in één ruk uit te lezen.
Even dacht ik dat ik een Aspe aan het lezen was. Maar die auteur zou de rivaliteit tussen Brugge en Gent anders verwoord hebben.

Deze week heb ik trouwens in het circuit van het STAM natuurlijk ook de ruimtes betreden, die uitgebreid de diefstal van het paneel en de briefwisseling van DUA ten toon stellen.

Nawoord. Verschillende mensen vroegen me wie de schrijver was. Ik kon het me niet meer herinneren. Eens terug in mijn verblijf heb ik het boek weer bekeken. De schrijver noemt: Jacobus Verheyen.

Geen opmerkingen: