Gwy wandelt

donderdag 26 maart 2015

Een donderdag in maart

Zo een doordeweekse donderdag, kan toch goed gevuld zijn.
's Morgens moest ik naar mijn neuro-psychiater, voor mijn tweewekelijkse therapiesessie. Ondanks het feit dat alles zich positief ontwikkelt, blijft een waakzaam oog noodzakelijk.

Daarna had ik met onze groep Tai Chi in het lokaal diensten centrum De Horizon.
Onze leraar stelde verschillende nieuwe bewegingen voor.
Na de praktische les, bleef hij ruim een uur nababbelen om ons in de riten en de geheimen van de Tai Chi in te wijden. En passant vertelde hij ook over de Chinese invloeden en gebruiken. We vormen - denk ik toch - een goed groepje en we waarderen zijn inspanningen, ook al doen we het niet altijd goed. Hij verbetert ons wel, en dat met de glimlach.

Het werd stilletjes aan middag. Voor mij tijd om de maaltijd te gebruiken. Vandaag was de hoofdmaaltijd een blinde vink met kool. Het is altijd goed, en ik kan ook genieten van de anderen die met mij de tafel delen.

De middag werd voor mij een middag met een goed boek, en ook wat achter de laptop zitten. Het regende toch. Daardoor was de bekoring om te wandelen mij bestolen.
VZW Grenzeloos

Deze avond nam ik dan de lijnbus 55 naar Zelzate. Door een grote omleiding, die ons langs Doornzele bracht, reed die er wel tien minuten langer over.
Het was deze avond de algemene statutaire vergadering van de VZW Grenzeloos. De vergadering keurde de financiĆ«le documenten  goed. We hadden er eerder deze maand een hele middag aan gewerkt om alles te checken en te controleren. Onze penningmeester heeft immers in een smartelijk ongeval het leven gelaten. We werken echter verder met wat hij begonnen is.
Het is wel de algemene vergadering die de beslissingen blijft nemen.
Volgende week ga ik naar de rechtbank van koophandel om de vereiste stukken ter griffie neer te leggen.

Geen opmerkingen: