Gwy wandelt

zondag 29 maart 2015

Kick off OXFAM trailwalk

De kick off wandeling voor de OXFAM trail vond vandaag plaats in Oudergerm. We zouden er met 3 Kaailopers zijn, alle drie uit het tweede team. Jos zou vanuit Brugge vertrekken en ik zou hem in Gent Sint Pieters vervoegen. Ik was al vroeg in het station en ontbeet eerst in de Panos. 
Op mijn mobieltje kreeg ik iets voor 8 uur een SMS van mijn medewandelaar. Hij was ziek en meldde zich af.
Ik mocht dus alleen vertrekken.
Op het grote bord zag ik dat mijn trein vertraging had +12, dan +15, dan +13. Uiteindelijk werd het 8u37 in plaats van 8u23. Op de koop toe reed de trein over een andere route, waardoor er nog eens 10 minuten bij kwam. Om 9 uur zou ik normaal in Brussel Centraal zijn. Op die tijd was ik echter nog maar in Liederkerke. Ik stuurde dan ook een berichtje naar de inrichters om hen op de hoogte te brengen dat ik het niet zou halen.
Maar ik probeerde het toch. Toen de trein met 23 minuten vertraging in Brussel Centraal arriveerde, stapte ik naar de metro. Het was evenwel de borden goed volgen. Ik kocht een heen en terug ticket en stapte naar de metrohalte. Neem ik toch wel lijn nummer 1 in plaats van lijnnummer 5! Niet getreurd in de volgende halte eraf, en 4 minuten wachten op lijn 5. Op de eindhalte eruit, en er was een uitgang in de straat waar ik moest zijn. 
Toen ik op de start aankwam, waren nog niet alle groepen vertrokken en Hugo, een andere Kaailoper was er ook nog. Ik gaf mijn naam op, en Hugo en ik stapten samen met een twintigal anderen in dezelfde groep. Veel nieuwe gezichten, trouwens. De trailwalk blijft nieuwe mensen aanlokken. 
Al snel moest de poncho aan. Het regende, en het zou heel de wandeling blijven regenen. We stapten eerst door parken, om dan door het Zoniënwoud te stappen. We hadden 4 gidsen. Twee liepen vooraan, de twee anderen sloten de groep. Van het goede teveel zou je denken? Niets was minder waar. De tempoverschillen waren zodanig groot dat onze groep zich af en toe in tweeën splitste. De tragere wandelaars namen dan een korter stuk. Af en toe ten minste.  Meestal werd er een stop ingelast om te kunnen hergroeperen. Maar je weet hoe dat gaat. De trageren sluiten aan, de groep vertrekt weer, en de laatsten hebben geen rust gehad. Ik zag een dame die het uiterst moeilijk had. Maar ze beet door. Ze zal nog veel moeten oefenen, maar ik weet zeker dat ze op de echte trailwalk er zal zijn. 
Na 12 kilometer bereikten we het Rood Klooster. Daar kon iedereen blijven zitten, wat eten en drinken, die ze zelf meegebracht hadden of een sobere maaltijd die ze ginder konden kopen. 
Er ontstonden boeiende gesprekken. Maar ja, we kunnen niet blijven zitten en stapten nog 3 km naar het begin van de wandeltocht. Ik kon zo het metrostation instappen. 
Hoewel verregend was deze kick off tocht verrijkend en de moeite waard.
Je mag trouwens ons team sponsoren. Klik hier. Wij zijn team 117

Geen opmerkingen: