Gwy wandelt

donderdag 12 maart 2015

Vanochtend in De Horizon

Iedere donderdag ga ik in de Horizon op de Lousbergkaai in Gent naar Tai Chi voor beginners. Ik heb trouwens de indruk dat ik een beginner blijf en zal blijven. We waren met zijn zevenen, afin 8 met onze leraar erbij. Onze lesgever Jiabin Wang is terug uit Shanghai. Hij leert ons Tai Chi niet als gevechtssport, maar als een filosofie die ons gelukkig maakt. 
Een van onze mede-beoefenaars heeft wat moeite om altijd de uitleg en de ontboezemingen van onze leraar te volgen. Onze leraar heeft soms moeite met onze taal. Hij verstaat goed Nederlands,  maar het kost hem soms moeite om er zich in uit te drukken. Onze mede-beoefenaar kent dan van haar kant geen Engels. Maar geen nood, er is altijd iemand die het samenvattend vertaalt. En bovendien was ze geweldig verrukt over het feit dat onze leraar speciaal aandacht toonde voor haar pijnlijke, geblokkeerde onderrug. Ze stak haar bewondering voor de heer Jiabin Wang dan ook niet weg. 
Na zo een sessie blijven we altijd wat plakken en napraten met een kop koffie. 
Zelf blijf ik sowieso want ik gebruik het middagmaal in datzelfde LDC.

Los van bovenstaande. Als je wat wil weten over een of ander gebouw in BelgiĆ«, klik hier. Een van onze deelneemsters was zo vriendelijk ons die link te laten kennen. Je kan er dingen lezen die je niet in toeristische brochures vindt. 

Geen opmerkingen: