Gwy wandelt

woensdag 4 maart 2015

Midas

Midas was, voor zover ik me herinner, een koning uit Klein Aziƫ. Alles wat hij aanraakte veranderde in goud. Hij is dan ook van honger gestorven, want ook wat hij wou eten veranderde in goud.
Ik heb dat probleem niet. Ik ga gewoon bij het OCMW eten. Deze middag was het pompoensoep, en als hoofdgerecht een varkenslapje met Vlaamse hutsepot en gebakken aardappelen.

'De Midas moorden' is een boek van Pieter Aspe dat ik net uitgelezen heb. De thriller dateert uit 1996. Dat heb ik lezensgewijs goed gewaar geworden. De assistent van Van In werkt met Wordperfect. Wie zou die tekstverwerker nu nog kennen? Het blauwe scherm met de witte letters? De toets Alt-F7 om te bewaren?
In de misdaadromans van de heer Aspe boeit het hoofdpersonage Van In me geweldig. Ik herken er me een beetje in.
De Madonna met kind van Michelangelo in de O.L.Vrouwkerk van Brugge heb ik pas leren kennen, nadat ik de film The Monuments Men gezien had. Dat beeldhouwwerk, de Madonna van Brugge, speelt in de misdaadroman een belangrijke rol.

Je kan wel aanvoelen dat dit weer een detective-roman was, die ik spannend gelezen heb.

Geen opmerkingen: