Gwy wandelt

woensdag 17 september 2014

De Hoge Wal

Verschillende wandelwegen, wandelpaden zijn uitgewerkt en uit gepijld. Ik bedoel nu de routes die met zeshoekige bordjes aangeduid worden.
Maar blijft alles wel in orde?
Een regelmatige controle van de bebording is toch wel nodig. Struiken groeien. Gras en bermkruiden kunnen soms hoog komen, en dan zien de wandelaars de borden niet meer.
Zoiets nagaan is de taak van de zogenaamde meters en peters.
En de provincie die de 6-hoekjes bordjes beheren, doet er achteraf alles aan om het zo snel  weer in orde te krijgen, door contact met de groendiensten en de wegbeheerders.
Zelf ben ik peter van de Hoge Wal Route. De route die de aan de fameuze motte start tussen Kluizen en Ertvelde.
Ik heb begrepen, dat ik het bij mijn laatste check op de betrokken route gemakkelijk had.

Andere meters en peters hadden het lastig. Er gaan nogal wat verhalen de ronde over erbarmelijke aangeduide fietsroutes. Bij de plaatsing van de paaltjes moet men aandacht hebben om de juiste richting aan te geven, maar onderwijl  moet men er ook op letten dat de paaltjes niet kapot gereden worden. Voor de fietstochten is nog veel werk aan de winkel.

In het najaar volgt een nieuwe controle

Geen opmerkingen: