Gwy wandelt

dinsdag 23 september 2014

M / V

Deze avond ...
Sorry verkeerd begin voor deze tekst, Ik had als je de foto ziet als titel beter V / M gegeven..
Nu ik ik in Gent verblijf ga ik geregeld naar het Coyendansplein. Waarom dat park die naam gekregen heeft, vertel wel ik een andere keer.
Op dat plein bevindt zich herberg Macharius. Een plek waar zich geregeld interessante debatten plaats vinden. Die worden georganiseerd door de mensen van het Wetenschapscafé.
Deze avond was het thema: Jongere zoekt werk.
Ik ben nu wel geen jongere. Ik heb nooit werk moeten zoeken. Werk werd me gewoon op de schoot geworden. Maar de tijden zijn veranderd.
Gespreksleider was Joël de Ceulaer, een journalist van de Standaard. Hij werkt ook voor het weekblad Knack en voor Canvasprogramma's.
Liesbeth Van Parijs is een master, een senior onderzoeker van de KU Leuven. die tijdens haar inbreng, deze avond,  vooral de focus richtte op moeilijke groepen. Niet iedereen geraakt zo maar aan werk.
De derde spreker was professor Bart Cockx. Een bijzonder welbespraakt man, die ons heel wat over de arbeidseconomie  wist te vertellen.
Goegel maar wat naar hun naam, en vergeet ook de boeken niet die ze publiceerden.

Geen opmerkingen: