Gwy wandelt

maandag 22 september 2014

GBL

Diederik zit er nog. De wandeling van de Kwartels is weliswaar voorbij, maar Diederik zit er nog. Hij kan blijkbaar niet genoeg krijgen van het boek dat hij zit te lezen.
Nu deze avond was ik in Assenede voor een bijeenkomst van de GBL-groep.
Ik wil je niet in een mysterie laten.
GBL staat voor Geloof, Bijbel en Leven.
Wat je gelooft gaat mij niet aan. Zelf ben ik katholiek.
Wat de bijbel is, hoef ik hier allicht niet uit te leggen. Het is wel een moeilijk boek.
En de L voor Leven, dat maak je iedere dag mee.

We zijn met een groep mensen die zowat om de 2 maanden samen komen, om ons aan de hand van bijbelteksten te bezinnen over ons leven.
Inhoudelijk wil ik daar niets over kwijt. Wat we aan elkaar vertellen is vertrouwelijk.
Deze avond  had als thema ' In het onbegrijpelijke lijden een zin ervaren'. Een bijzonder diepgaand onderwerp.

Geen opmerkingen: