Gwy wandelt

zondag 28 september 2014

Repair café

Ging ik deze middag weg naar het Coyendanspark, om ginder te zitten en wat te lezen. Dan liep het toch anders.
Het is zondag vandaag, en dank zij de inzet van de Buren van de Abdij, zijn dan de ruïnes van de Sint-Baafsabdij toegankelijk. Dat kon ik niet laten voorbij gaan. Ik moest wel door die oude gebouwen dwalen. Op die plek is Gent ontstaan.
Een compliment voor de goede uitleg die ik van de Buren van de Abdij gekregen heb.

Dan ging ik nog een koffie met gebak drinken in de herberg Macharius. Mens Het zat er bomvol. De herberg was even omgevormd tot repair café. En heel wat toestellen hadden blijkbaar herstelling nodig
Vele mensen zijn geholpen en tevreden naar huis kunnen gaan. Hun broodrooster werkt nu weer. Hun mixer is gerepareerd. En ik heb nog heel wat andere huishoudtoestellen gezien.

Een opmerking:
De Buren van de Abdij en de herberg Macharius hebben maar beperkte openingsuren. Kijk eerst naar hun website vooraleer je er naar toe gaat.

Geen opmerkingen: