Gwy wandelt

dinsdag 18 april 2017

Bio in het Prinsenhof.

Waar is mijn bankkaart ?
Dinsdag 18 april 2017 begon wat moeilijk voor mij. Mijn bankkaart zat niet in mijn portefeuille. Wanneer heb ik die het laatst in handen gehad? Dat moet vrijdag geweest zijn . Dan heb ik in het LDC voor deze week betaald met mijn bankkaart. Ook heb ik brood en beleg gekocht voor het weekend. Ik ging naar de winkel toe, waar ik die aankopen had gedaan. Inderdaad ik had mijn kaart in de lezer laten zitten. Dat probleem is dus dank zij de winkelbedienden opgelost.
Naar de Oudburg
Het is weer zo een dinsdag waar me met OKRA Academie een spreker uitnodigen. We komen dan om elf uur samen en zetten de Prinsenzaal bij de Karmelieten klaar. Als dat gebeurt is, gaan we gewoonlijk naar Al Castello aan het gravensteen eten. Dit Italiaans restaurant was echter gesloten. We trokken dan naar de Oudburg, en hebben geluncht in een Turks restaurant. Ankara was het etablissement waar we gegeten hebben. 
In het Prinsenhof.
Onze spreker kwam maar niet opdagen. Hij was op de dool in Gent. Daar mocht hij niet door. Daar was het éénrichting. En hij stond te voet in de Tinnenpotstraat. Ik ben hem dan maar tegemoet gelopen. Zijn auto stond bij de Lievebrug. En vandaar zijn we dan naar het Prinsenhof gereden. Hij zal zijn voordracht in Gent wel lang herinneren
Biologische voeding, door André Teirlinck


Onze spreker is 75 jaar en  perfect gezond omdat hij op zijn voeding let. Reeds van de jaren tachtig is hij met biologische voeding bezig. Hij vertelt er enthousiast over, en hij weet dat we geen
landbouwingenieurs zijn, en vermijdt de meer technische aspecten.
Veel aandacht heeft hij over de controles. Niet zomaar iedereen mag zijn producten biologisch noemen. Er zijn normen voor.
Onze spreker weet ons te overtuigen van de meerwaarde van bio, en waarom we daar gerust wat meer voor kunnen betalen.
Voor velen uit ons publiek is de biologische landbouw, de landbouw die ze vroeger kenden. Een landbouw zonder chemicaliën. 
Naar het einde toe betrok onze spreker steeds meer het publiek in een geanimeerde discussie.
Ik wil nog vermelden dat onze spreker blogt op seniorennet als Opa Bio. Klik hier

Geloof me of niet. Toen ik deze avond bio bananen kocht, heb ik gekeken of het juiste label wel op de verpakking stond. Dat groene Europees label stond er inderdaad op. Mijn bananen zijn in Peru biologisch geteeld.

Geen opmerkingen: