Gwy wandelt

donderdag 6 april 2017

Geschenkje vanuit Jordanië

Ik heb aan verschillende kennissen, vrienden en familieleden beloofd wat mee te brengen uit Jordanië.
En ik ben iemand die zijn beloften na komt.
Ik ga hier niet vertellen wat ik al heb. Dan zou de verrassing voor de verkrijger er af zijn.
Ook voor me zelf heb ik een souvenir gekocht.
Mijn gids bracht me, toen we naar de Nebo berg reden , binnen in een atelier waar mozaïeken gemaakt worden. Mensen met speciale behoeften hebben ook speciale vaardigheden. Zo zag ik ze een mozaïek maken met als thema de levensboom.
Zo een heb ik dan ook gekocht. Ik kan dat niet laten zien. Het is goed ingepakt in bubbelplastiek voor de reis naar mijn thuisstad.
Het was vreemd. Hier wordt een prijs genoemd in het gedacht dat er afgedongen wordt. Dat deed ik niet. Ik betaalde er dus eigenlijk wat te veel voor.
Om de meerprijs goed te maken kreeg ik dan wat cadeautjes.  Een rood witte keffiyeh,  dat is een hoofddoek in de Jordaanse stijl die me goed van pas zal komen als ik met bedoeïenen door de woestijn in Wadi Rum trek.
Ik kreeg ook iets dat me vragen opwierp. Moet ik nu aan een hand denken?  Aan een oog ? Het zou GOOD LUCK brengen.

Nu ik wens allen die dit lezen in ieder geval GOOD LUCK.

Geen opmerkingen: