Gwy wandelt

zondag 2 april 2017

Quails in Salt City

Kwartels in Zelzate. Daar wil ik bij zijn.
Ik heb lang in Zelzate gewoond, en heb er goede herinneringen aan. Dat is alleszins een reden om weer eens de lijnbus er naartoe te nemen.
We zaten met heel wat wandelaars op lijn 55 die ons van Gent naar Zelzate bracht.
Bij zijn eigen wandelclub wandelen betekent ook dat gezelligheid troef is. Maar als stadsmens willen we ook in de natuur zijn. En daar had onze parcoursmeester goed voor gezorgd.
Ik had voor de 26 km gekozen. Die bestond uit 4 trajecten.
Het eerste traject bracht ons langs de landsgrens over dijken en polders naar Wachtebeke. Daar hadden we in een schooltje de rust. En hier kregen we dan een mooie lus, veelal puur natuur langs de Wachtebbekse trage paden. Misschien kan ik als bezienswaardigheid het scheef huis vermelden.
In het derde traject bloeide de wandeling nog meer open: we wandelden door het Kloosterbos, en het bos tussen ARCELOR MITTAL en het gesticht Sint-Jan Baptist. In de rust aldaar kon ik het niet nalaten de fameuze kwartel eclair te eten.
Dan was het nog een kort stuk door het Zelzaats park om weer de startplaats te bereiken.
Een heerlijke tocht, natuurrijk en gezellige mede wandelaars en dat met een zacht zonnetje.
Ik kijk al uit naar onze Canisvliettocht op 23 juli.

Klik hier voor de fotoreeks van René

Geen opmerkingen: